BIP`

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla m. st. Warszawy przyjmuje w następujących formach:

– pisemnej,
– faksem,

– ustnej do protokołu,

– pocztą elektroniczną na adres sekretariat@pinb.pol.pl.

– za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP – www.epuap.gov.pl

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§8 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków – Dz.U. nr 5, poz. 46).

Informujemy, iż wszelkiego rodzaju podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy w w/w formach. Powinny jednak zawierać wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie, które wyznacza przedmiot postępowania tj. krótki opis sprawy. Ponadto zapis art. 63 § 3 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. DZ.U z 2020 r., poz. 256) przewiduje obowiązek własnoręcznego podpisu do podania wniesionego pisemnie. Brak takiego podpisu będzie traktowane jako uchybienie formalne, wywołujące wezwanie do uzupełnienia w trybie art. 64 Kpa.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Równocześnie informujemy, że odpowiedzi na pisma są udzielane za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania spełni jeden z następujących warunków:

1) złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej;

2) wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny;

3) wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.

Pozostałe odpowiedzi są udzielane drogą tradycyjną tj. poprzez doręczenie pocztowe.