Dostępność cyfrowa
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej?
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych PINB lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności,
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy
ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. nr 11
02-366 Warszawa - złożyć do kancelarii od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres mailowy dostepnosc@pinb.pol.pl
- złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP: /pinb-warszawa/SkrytkaESP
Wnioski rozpatrywane są przez Odział Kancelarii i Kontroli Wewnętrznej.
Tryb odwoławczy
Gdy PINB nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do PINB.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.